Kaupallinen yhteistyö

Isännöintiä ajasta ja paikasta riippumatta – verkossa!

Sähköiset isännöintipalvelut on suunniteltu nopeuttamaan ja helpottamaan asukkaiden arkea. Saunavarauksenkin voi tehdä sähköisesti, juuri silloin kun se itselle sopii.

Isännöintiä ajasta ja paikasta riippumatta – verkossa!

Isännöitsijä Heikki Kuru sekä kirjanpitäjät Heli Pohjola ja Hanna Kettukangas ovat valmiita opastamaan sähköisten isännöintipalveluiden käyttöönotossa.

Kaikki Raahen OP-Kiinteistökeskuksen isännöintitoimiston asiakkaat ovat saaneet nauttia sähköisistä isännöintipalveluista jo vuoden päivät. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että lähes kaikki isännöitsijän kanssa hoidettavat asiat, muuttoilmoituksesta aina autopaikan varaamiseen saakka, voi tehdä internetin välityksellä.

-Avaimet täytyy vielä hakea toimistolta, toimitusjohtaja ja isännöitsijä Heikki Kuru kertoo hymyillen.

Isännöitsijän ja asukkaiden välinen asiointi ei siis enää ole sidoksissa pelkkiin isännöintitoimiston aukioloaikoihin. Jos vaikkapa vesimittarilukemien ilmoittaminen muistuu asukkaan mieleen illalla kotisohvalla maatessa, voi hän napata puhelimen käteensä, mennä taloyhtiön kotisivuille ja näpytellä lukemat sähköiseen lomakkeeseen.

Isännöintitoimistolla työnteko on puolestaan tehostunut, kun työajalla voidaan keskittyä ratkaisemaan asukkaiden ongelmia erilaisten ilmoitusten vastaanottamisen sijaan.

-Asiakas voi vaikka keskellä yötä laittaa sähköisen vikailmoituksen tulemaan ja se kirjautuu meidän järjestelmään. Onhan se nopeampaa verrattuna siihen, että joku tulee ensin käymään täällä ja sitten vasta ilmoitus kirjataan ja siirretään eteenpäin järjestelmässä, selvittää kirjanpitäjä Heli Pohjola.

Heikki Kurun mukaan isännöintitoiminta on vuosien saatossa muuttunut ammattimaisemmaksi toiminnaksi. Siinä missä isännöitsijä ennen keskittyi lähinnä kirjanpitoon ja tilinpäätöksiin, nykypäivänä katse suunnataan tulevaisuuteen ja siihen varautumiseen.

-Nykyään keskitytään mielestäni enemmän siihen isännöintitoiminnan ytimeen, rakennusten korjaamiseen ja mahdollisten vaurioiden ennakoimiseen kunnossapitotarvesuunnitelman mukaisesti, Kuru selvittää.

Toisena merkittävänä nykypäivän isännöintitoiminnan osa-alueena, Kuru nostaa esiin tiedottamisen ja viestinnän. Sähköiset palvelut ovat omalta osaltaan helpottaneet informaation välittämistä osakkeenomistajille ja asukkaille. Taloyhtiökohtaisille verkkosivuille on koottu laajat paketit tietoa ja erilaisia vinkkejä esimerkiksi remontoimiseen, energiansäästöön ja asumisen arkeen.

Sähköisiin palveluihin siirtyminen ei suinkaan tarkoita sitä, etteikö perinteistä palvelua enää saisi. Isännöintitoimistolla voi edelleen tulla käymään, tai olla yhteydessä joko puhelimitse tai sähköpostin välityksellä.

Myös apu sähköisten isännöintipalveluiden käyttöönottoon löytyy läheltä.

-Meille saa aina tulla käymään tai vaikka soittaa. Ollaan puhelimessakin autettu ihan askel askeleelta ja mielellään täällä toimistolla opastetaan, jos sähköiset palvelut mietityttävät, Pohjola vakuuttaa.

Sähköiset isännöintipalvelut

– Jokaisella OP-Kiinteistökeskuksen Isännöintipalvelua käyttävällä taloyhtiöllä on omat kotisivut.

– Asukkaat voivat käyttää kotisivuja esimerkiksi isännöitsijälle tehtävän muuttoilmoituksen tai vikailmoituksen tekemiseen, saunavuoron tai autopaikan varaamiseen, erilaisten kulutuslukemien ilmoittamiseen sekä isännöitsijäntodistuksen tilaamiseen.

– Raahen OP-Kiinteiskeskuksen isännöintitoimisto palvelee asiakkaita toki myös perinteisin tavoin. Voit tulla käymään aukioloaikoinamme ma-ke klo 9.00-15.00 (to-pe ajanvarauksella) osoitteessa Kirkkokatu 34, soittaa 010 257 6242, tai vierailla nettisivuillamme.


Kaupallinen yhteistyö

Etusivullamme juuri nyt: