Hugo Sim­ber­gin maailma muuntui peliksi

Garden of Death -pelissä seikkaillaan Hugo Simbergiltä innoituksen saaneessa maailmassa.
Garden of Death -pelissä seikkaillaan Hugo Simbergiltä innoituksen saaneessa maailmassa.

Lybeckerin opistolla tehtiin tämän ja viime viikon aikana tietokonepelejä, joissa hyödynnettiin Suomen, Slovakian, Tšekin ja Unkarin kulttuuriperintöä tai luontoa.

Pelipaja oli osa Cultural Treasures -hanketta, jossa Lybeckerin opisto on yhtenä osallistujaoppilaitoksena.

Raahessa oli käymässä kaikkiaan 26 graafisen suunnittelun opiskelijaa ja opettajaa.

Pelipajassa pelejä tehtiin 3–4 opiskelijan ryhmissä. Pelit olivat perinteisiä kaksiulotteisia tasohyppelyjä. Jokaiseen peliin on otettu mukaan elementtejä osallistujamaista. Ne voivat olla esimerkiksi kansallispuita tai -kukkia tai tunnistettavia maamerkkejä.

Slovakialainen Lukáš Janočko ja tsekkiläinen Alžběta Műllerová olivat tekemässä Garden of Death -peliä.

Garden on Death on saanut innoituksensa Hugo Simpergin Kuoleman puutarha -teoksesta.

Janočko vastasi pelissä päähahmon animoinnista ja loppuruudusta. Päähahmon animointi vei häneltä useita tunteja. Müllerova puolestaan animoi kukkia ja ohjelmoi peliä.

– Opiskelen graafista suunnittelua, mutta olen kiinnostunut animaatiosta. Työskentelen opintojen ohessa osa-aikaisena animaatiostudiossa.

Animaatio- ja pelituotannon opettaja Jussi Kotka kertoi, että pelisuunnittelu onnistui graafisen suunnittelun opiskelijoilta hyvin. Pelipajassa ensikertalaisia oli auttamassa pelisuunnittelun opiskelijoita.

Kansainvälisen hankkeen viimeinen työpaja pidetään marraskuussa Prahassa.

Pelejä pääsee pelaamaan tästä.