
Katumainonta tarvitsee kestäviä ratkaisuja, jotka soveltuvat hyvin ulkokäyttöön ja vaativiin olosuhteisiin. Kovaa käyttöä kestävä, perinteinen A-teline on vuodesta toiseen suosituin ulkomainostustapa, mutta myös muut modernit ja näyttävät mainostelineet ulkokäyttöön ovat vallanneet katukuvaa. Lue artikkelista asiantuntijan vinkit erilaisten mainostelineiden hyödyntämisestä katukuvassa, tapahtumissa ja liiketiloissa.
Katumainonta vaatii kestäviä mainostuotteita
Ravintolat, myymälät ja muut asiakaspalvelua kivijalkaliikkeessä tarjoavat yritykset ovat yleisimpiä katumainonnan hyödyntäjiä, ja niissä mainonnan tarve onkin yleensä hyvin selvä. Katumainonta mahdollistaa kuitenkin monenlaiselle yritykselle tavan erottua edukseen kilpailijoista, ja lähes poikkeuksetta tarvitaan hyvälaatuinen ja näyttävä mainosteline, itse mainosta unohtamatta.
”Katumainonta kannattaa suunnitella asiakasprofiilin mukaiseksi”, kertoo kotimaisen verkkokauppa Marlean toimitusjohtaja Pasi Heikkinen. ”Näyttävät ja suuret katumainostelineet soveltuvat erityisesti ohikulkijan huomion herättämiseksi. Monesti myös pienemmillä mainostelineillä on selkeitä käyttötarkoituksia, kuten asiakkaan ohjaaminen haluttuun palveluun tai vaikkapa oikeasta ovesta sisään.” Asiakkaat kannattaakin ottaa huomioon jo ennen varsinaiseen toimitilaan sisääntuloa, jolloin yrityksestä tulee helpommin lähestyttävä.
Mainostelineet sisä- ja ulkokäyttöön
Edulliset mainostelineet ovat yksinkertaisia julistelistoja, joiden avulla voidaan ripustaa haluttu kuvavuota seinälle tai kattoon. Liiketiloissa ja messuilla käytetään erittäin paljon myös roll-up-telineitä, joiden hinnat ovat tippuneet kasvaneen tuotannon ja kilpailun myötä erittäin paljon – halvimmillaan roll-up-telineen voi ostaa jopa alle 50 euron arvonlisäverottomaan hintaan.
Mainostelineet sisäkäyttöön ovat kevytrakenteisia ja siroja, helposti purettavia ja kasattavia telineitä, joiden mukana tulee yleensä käytännöllinen kantolaukku. Niiden parhaita puolia on helppo liikuteltavuus, joka mahdollistaa niiden siirtämisen esimerkiksi tapahtumista tai asiakaspalvelupisteistä toiseen. Kevyet mainostelineet ovat myös erilaisten popup-asiakaspalvelupisteiden tärkeimpiä tapoja erottua kilpailijoista, koska ne voidaan suunnitella kevytrakenteisuudestaan huolimatta suuriksi ja näyttäviksi kokonaisuuksiksi.
Kevyet mainostelineet soveltuvat tietenkin myös messuille. Aiemmin hankittuja kalusteita, roll-up-telineitä, pop-up katoksia ja banderolleja voidaan hyödyntää messujen lisäksi myös muissa tapahtumissa tai jopa yrityksen toimistoissa. Ammattilaisen avulla erilaiset mainostuotteet voidaan suunnitella monikäyttöisiksi siten, että niiden hankinnalle saadaan erittäin hyvä kate. Myös vanhojen mainostuotteiden grafiikoiden tai kuvavuotien uusiminen on monesti järkevää, mikäli aiemmat mainostelineet ja messutuotteet ovat mekaanisesti hyvässä kunnossa.
Mainostuotteet verkkokaupasta
Markkinointi- ja mainostuotteiden verkkokauppa Marlea on laajentunut kattamaan perinteisten messu- ja markkinointituotteiden lisäksi myös liikelahjojen ja yritysten vaatteiden suuntaan. Markkinointituotteiden hankkiminen kannattaa monesti toteuttaa suurempana kokonaisuutena, esimerkiksi brändiuudistusten yhteydessä. Tällöin on järkevää hankkia esimerkiksi yrityksen uuden brändin mukaisia työvaatteita, banderolleja sekä muita mainostustuotteita – liikelahjoja unohtamatta. Kun markkinointituotteet suunnitellaan asiantuntijan apua käyttäen, markkinoinnin kokonaisuudesta saadaan sekä edullinen että näyttävä paketti, joka kestää aikaa ja vaativaakin käyttöä.