
Klikkaus netissä. Iltakävely asunnonvälityssivuilla ihastuttaneeseen kohteeseen ja yhteydenotto yksityisnäytöstä kiinteistönvälittäjään, netin kautta sekin. Jokseenkin tuota rataa alkaa OP Kodin myyntipäällikön Teuvo Mattilan mukaan asuntomarkkinoiden kaupanhieronta tänä päivänä.
– Onko rahoitus jo sovittu? on Mattilan ensimmäinen kysymys, kun asiakkaan kiinnostus on edennyt jo tarjouksen tekoon.
Jos ei, niin OP Kodissa tiedetään ohjata asiakas oikeaan osoitteeseen ongelman ratkaisemiseksi.
Lainahakemus jo ennen asunnonnäyttöjä
OP Raahen rahoitus- ja kassapalveluista vastaava asiakkuusjohtaja Reija Sorsa suosittelee lainahakemuksen tekemistä jo ennen asunnonnäyttöjä.
Asiakkuusneuvoja Sanna Routaniemi vinkkaa sen kätevimmin ja nopeimmin käyvän netissä. Netissä tehtävä lainahakemus on helppo, että sen voi tehdä useassa osassa, mikäli tarvittavia tietoja ei heti ole käytettävissä. Optimissaan ehdollisen lainalupauksen saa oitis ja yksityiskohdat sinetöidään sopimukseksi muutaman päivän kuluessa puhelimitse tai henkilökohtaisella käynnillä. Helpoimmillaan lainan voi allekirjoittaakin sähköisesti.
Asunnon ostaminen tai rakentaminen voi olla jokseenkin stressaavaa: olenko muistanut kaiken? Asiakkuusneuvoja Pia Pyy kehottaa asiakkaita päivittämään vakuutukset. Voihan olla myös, että siirrytään kahdesta taloudesta yhteiseen. Asiakas voi huoletta keskittyä remontointiin tai rakentamiseen, kun tietää vakuutusturvan olevan ajan tasalla, olipa kyseessä koti tai sen asukkaat.
Lainaneuvottelujen yhteydessä turvaa voidaan vahvistaa myös räätälöidyllä takaisinmaksuturvalla sairauden tai työttömyyden varalle.

Pankista muistutetaan myös, että ottaessaan käyttöön OP-mobiilin asiakas pystyy yhdellä tunnuksella pitämään itsensä ajan tasalla vakuutustensa, lainojensa tai talletustensa suhteen.
Asuntoa vaihtaessa ajankohtaiseksi voi tulla myös nykyisen huoneiston tai kiinteistön myynti. OP Koti tarjoaa koko prosessin hinta-arvioinnista, ilmoituksiin ja varsinaiseen kaupantekoon, joka sekin onnistuu osakehuoneistojen osalta jo sähköisesti. Netti-ilmoitus ja houkuttelevat valokuvat asunnosta ovat Teuvo Mattilan mukaan asuntokaupassakin tätä päivää. Pankkien useimmiten vaatimia kuntotarkastuksia ei OP Kodissa tehdä, mutta niihin opastetaan.
Keskittäminen hyödyttää asiakasta
– Saman katon alta kaikki palvelut, jotka kerryttävät omistajilleen myös bonusta, esittelee ideaa OP Raahen sijoitus- ja vakuutuspalveluista vastaava asiakkuusjohtaja Tommi Ruuska.
Palvelujen keskittämisellä kertyneitä bonuksia asiakas voi hyödyntää esimerkiksi vakuutusmaksuissaan tai kuitata kiinteistönvälityksen kustannuksia. Valintansa mukaan.
Vaikka asiakaspalvelu onkin yhä enenevässä määrin siirtymässä netin kautta tapahtuvaksi, toteaa Ruuska, että myös palvelutapa halutaan räätälöidä asiakkaan mieltymysten mukaan. Verkon lisäksi myös puhelinasiointi tai henkilökohtainen tapaaminen on edelleen mahdollista, jopa iltaisin.
Kyse on kokonaisuudesta, jonka toivotaan palvelevan asiakkaan ikään ja elämäntilanteeseen mukautuen.
Palvelujen keskittämisellä kertyneitä bonuksia asiakas voi hyödyntää esimerkiksi vakuutusmaksuissaan tai kuitata kiinteistönvälityksen kustannuksia. Valintansa mukaan.
Vaikka asiakaspalvelu onkin yhä enenevässä määrin siirtymässä netin kautta tapahtuvaksi, toteaa Ruuska, että myös palvelutapa halutaan räätälöidä asiakkaan mieltymysten mukaan. Verkon lisäksi myös puhelinasiointi tai henkilökohtainen tapaaminen on edelleen mahdollista, jopa iltaisin.
Kyse on kokonaisuudesta, jonka toivotaan palvelevan asiakkaan ikään ja elämäntilanteeseen mukautuen.
