Porsche ra­ken­tuu pala palalta ki­sa­kun­toon Raution vel­jes­ten au­to­tal­lis­sa

Petri ja Marko Rautio ovat rakentaneet Porscheaan kärsivällisesti yhteistyössä Lasikankaalla olevassa autotallissa, ja nyt se olisi jo aika hyvässä kuosissa. Tallilla viihtyy myös Markon tytär Kerttu. Porschen 928:n muotoilu on kuuluisa. Siinä voi nähdä häivähdyksen merten petoa, haikalaa. Omistajistaan se on yksinkertaisesti tyylikäs. Porschen konepellillä on kaksi vipua. Toisesta vetämällä käynnistetään auton tulipalon sammutusjärjestelmä ja toisesta katkaistaan virta autosta. Porsche on saanut lisävarusteekseen muun muassa takasiivekkeen, ja sen koria on levennetty. Autossa on kuppituoli, 6-pisteturvavyö, ja sen runkoa on jäykistetty turvakehikolla. Petri Rautio voitti viime vuonna hopeaa Roadsport V8 -sarjassa. Petri Raution kilpailumero on 428. Kesäkuun kilpailut Roadsport V8-sarassa on peruttu kesäkuulta, mutta loppukaudesta on vielä toiveita. Vuoden 1980 mallia olevasta Porschesta on jäljellä lähinnä kuoret.
Petri ja Marko Rautio ovat rakentaneet Porscheaan kärsivällisesti yhteistyössä Lasikankaalla olevassa autotallissa, ja nyt se olisi jo aika hyvässä kuosissa. Tallilla viihtyy myös Markon tytär Kerttu.
Petri ja Marko Rautio ovat rakentaneet Porscheaan kärsivällisesti yhteistyössä Lasikankaalla olevassa autotallissa, ja nyt se olisi jo aika hyvässä kuosissa. Tallilla viihtyy myös Markon tytär Kerttu.
Kuva: Vappu Kallio

Raahelaiset veljekset Petri ja Marko Rautio ovat rapanneet autoja tallissa vuosikausia. Ensin heillä oli A-luokan karting-auto ja sitten Formula Ford, mutta sitten yhtenä päivänä vuonna 2013 he huomaisivat, että Hämeenlinnassa oli myytävänä Porsche. Eikä mikä vain Porsche, vaan Porsche 928.

GT-luokan Porsche 928 oli valmistusaikanaan Porschen kallein malli. Sen muotoilun sanotaan muistuttavan haita. Välillä se oli maailman nopein tuotantoauto.