Mainos: Jakajaksi Kaleva Mediaan kesän ajalle - tutustu ja hae tästä

Raa­he-tuot­tees­ta ää­nes­te­tään taas: Eh­dok­kaat esillä Kuu­tos-Tii­mis­sä

Kuutos-Tiimin Tuija Vikström pitää tämänvuotista Raahe-tuote-kisakokonaisuutta hyvänä. Työt ovat tuoreita, eivätkä minkään kopioita.
Kuutos-Tiimin Tuija Vikström pitää tämänvuotista Raahe-tuote-kisakokonaisuutta hyvänä. Työt ovat tuoreita, eivätkä minkään kopioita.

Seuraavien kahden kahden viikon ajan raahelaisilla on valta ja voima äänestää suosikkinsa Raahe-Tuote-ehdokkaista.

Äänestys alkoi torstaina ja päättyy 17. kesäkuuta. Voittaja julistetaan juhannusviikon alkajaisiksi. Äänestykseen toki voivat osallistua muutkin kuin raahelaiset, kaikki, jotka Kuutos-Tiimissä käyvät ehdokkaisiin tutustumassa.

Vaali on tänä vuonna haasteellinen, koska tuotteet ovat viimevuotista tasaväkisempiä. Sininen väri on otettu Suomen juhlavuoden ja tietysti Raahen merellisyyden takia vakavasti. Merihenkinen raikas sininen yhdistyy monessa työssä mustaan. Ehdokkaat on tehty tyylillä. Himphamppua ei ole tarjolla, vaan käyttöesineitä ja -tekstiilejä.

Ehdokkaiden väripilkku on raahelainen kynnysmatto, jonka on saanut heleän värityksensä Vanhan Raahen talojen seinien värimaailmasta.

Tuoteperheitä on kolme samalta tekijältä. Muki-kassi-kortti-yhdistelmää on tarjolla Raahen kartasta, Kanavanrannasta ja Rantakadusta.

Suurin osa ehdokkaista on veneily tai meriaiheisia: kirjanmerkit, avaimenperät, Käyväänkö Taskusa -paita, Saaristo-korut ja tyyny.

Ainoa syntyperältään raahelaisista poikkeava tuote on herttainen mollamaijapari. Ne on alunperin suunniteltu Siilinjärven kunnalle vauvalahjoiksi Suomi 100 -hengessä.

–Kokonaisuus on Raahe-tuotteiksi hyvä, vaikka se on suppeampi kuin viime vuonna. Saimme ehdolle ihan uudenlaisia töitä, mitä haettiinkin, sanoo Tuija Vikström Kuutos-Tiimistä.