Kaleva Media jakaa 100 000 euroa me­dia­ti­la­tu­kea poh­joi­sen yri­tyk­sil­le


Kaleva Mediaan kuuluvat Kaleva, Forum24, Oulu 247, Lapin Kansa, Uusi Rovaniemi, Lounais-Lappi, Raahen Seutu, Raahelainen, Pyhäjokiseutu, Koillissanomat, Iijokiseutu, Rantalakeus, Siikajokilaakso ja Pudasjärvi-lehti sekä niiden kattavat digitaaliset kanavat ja palvelut. Myös yli 60 ristikko- ja aikakauslehteä kustantava Kolmiokirja Oy on osa Kaleva Mediaa.
Kaleva Mediaan kuuluvat Kaleva, Forum24, Oulu 247, Lapin Kansa, Uusi Rovaniemi, Lounais-Lappi, Raahen Seutu, Raahelainen, Pyhäjokiseutu, Koillissanomat, Iijokiseutu, Rantalakeus, Siikajokilaakso ja Pudasjärvi-lehti sekä niiden kattavat digitaaliset kanavat ja palvelut. Myös yli 60 ristikko- ja aikakauslehteä kustantava Kolmiokirja Oy on osa Kaleva Mediaa.

Pohjoinen mediatalo Kaleva Media käynnistää yrityksille arvopohjastaan ponnistavan kampanjan, joka mahdollistaa yrityksien jälleenrakentamisajalle parhaan mahdollisen tuen ja paluun normaaliin. Kampanjoissa on jaossa peräti 100 000 euron arvosta mediatilaa Kaleva Median medioihin. Avoin hakuprosessi käynnistyy kampanjan sivuilla perjantaina 8. toukokuuta 2020.

Mediatilatuki on osa Kaleva Median Verkkosilta-operaatiota, joka käynnistettiin heti poikkeustilan alussa tukemaan pohjoisen yrittäjiä.

– Olemme olleet kautta historian merkittävä toimija pohjoissuomalaisten yritysten liiketoiminnan tukemisessa. Haluamme nyt tässä vaikeassa tilanteessa auttaa yrityksiä mediatilatuen turvin. Jaamme tukirahaa sellaisille toimijoille, jotka haluavat uudelleenkäynnistää liiketoimintaansa ja jotka ovat kärsineet merkittävästi koronakriisin aikana, asiakkuusjohtaja Katja Hylkilä Kaleva Media B2B Asiakasratkaisuista kertoo.

Mediatilatuki kohdistetaan Pohjois-Pohjanmaan ja Lapin alueen yrityksille eli niille paikallisille toimijoille, joiden liiketoiminta tapahtuu tällä alueella.

– Pohjoisen alueen toimijana näiden yritysten selviytyminen ja paluu normaaliin on myös meidän elinehtomme. Haluamme kantaa vastuuta talouden nopeasta elpymisestä. Meidän viestimme yrityksille on, että nyt on aika mennä eteenpäin ja suunnata katseet tulevaan, Hylkilä jatkaa.

Pohjoisia kasvutekoja

Kaleva Mediassa ei olla jääty lepäämään laakereille poikkeustilanteen aikana. Kaleva Media käynnisti heti poikkeustilan alussa yrityksille suunnatun operaation nimeltä ”Verkkosilta”, jonka tarkoituksena on tarjota yrittäjille apua selviytyä poikkeustilanteen yli. Apua tarjotaan kolmessa eri muodossa: mahdollisuus verkkokauppaan, tavaroiden kuljetukseen lehdenjakajien toimesta sekä markkinoinnin asiantuntija-apuun.

– Olemme panostaneet omassa toiminnassamme vahvasti tekoihin, joilla osoitamme arvomme pohjoisen henkisen ja taloudellisen vireyden vahvistajana. Mediamyynti elää vaikeita aikoja kaikkialla. Me keskitymme nyt B2B-liiketoiminnassa Verkkosilta-operaatioon ja Kasvun paikka -markkinoinnin kasvuohjelmaan, jossa voimme konkreettisesti auttaa yrityksiä kasvamaan markkinoinnin keinoin ja ainutlaatuista pohjoisen paikallisymmärrystämme hyödyntäen, Kaleva Median brändi- ja kulttuurijohtaja Anna Kärävä taustoittaa.

Kaleva Median mediatilatuen hakukriteerit, lisätiedot ja hakulomake yrityksille osoitteessa: www.kalevamedia.fi/mediatilatuki.