Huomisesta tiistaista alkaen Raahen seudun hyvinvointikuntayhtymä alkaa nauhoittaa terveyden- ja sairaanhoidon palveluihin tulevat puhelut.
Puhelut tallennetaan palvelun laadun varmistamiseksi ja kehittämiseksi sekä asiakasturvallisuuden parantamiseksi.
Soittajille uudistus näkyy niin, että tallentamisesta kerrotaan puhelun aluksi. Tallennusten tietoturvasta ja asiakkaiden yksilönsuojasta huolehditaan viimeisen päälle. Puhelut kuunnellaan vain tarvittaessa. Kuntayhtymällä on ainoastaan kolme ihmistä, jotka pääsevät puheluita kuuntelemaan.
Raahen terveyskeskukselle soitettaessa käytössä oleva alkuvalikko otetaan käyttöön kevennettynä versiona kuntien terveysasemille soitettaessa.
Soittajan pitää puhelun aluksi valita, koskeeko hänen asiansa äkillistä vaivaa tai sairautta vai reseptejä.