Hyvinvointipiste NeuvoRassissa palveltiin viime vuoden aikana Raahen seudun hyvinvointikuntayhtymän asiakkaita puhelimitse kaikkiaan 6 190 kertaa. Puhelujen määrä lisääntyi edellisvuosista huimasti, sillä vuonna 2020 puheluja tilastoitui 3 195 kappaletta ja sitä edeltävänä vuonna 2 182 kappaletta.
Puhelujen määrän merkittävä kasvu vuonna 2021 selittyy hyvin pitkälti koronalla.
– Korona on vaikuttanut kovasti puhelumääriin, niin paljon viime vuonna tiedusteltiin yleensäkin koronarokotuksista, kertoo toiminnasta vastaava palvelusihteeri Tuomo Laurila NeuvoRassista.
Kun linja alkoi ajoittain ruuhkautua ja puhelujen määrä kasvaa, kehitettiin NeuvoRassin puhelinpalvelua ottamalla käyttöön takaisinsoittojärjestelmä.