Tilaajille

So­siaa­li­nen media täynnä pöhinää – so­me­mark­ki­noin­ti tuo tu­ris­te­ja Raaheen

Sosiaalisen median merkitys korostuu jatkuvasti yritysten ja organisaatioiden viestinnässä. Yrittäjät Jouni Leinonen ja Piia Vähäsalo sekä Visit Raahen Terhi Eteläinen ovat yhtä mieltä siitä, että ilman somea ei yritykset enää pärjää. Vaikuttajamarkkinointia käytetään yhä enemmän.

Turistit päätyvät Raaheen useimmiten sosiaalisen median kanavien ja mainosten kautta. Organisaatioilta ja yrityksiltä oletetaan nopeaa reagointia ja vastauksia somessa.
Turistit päätyvät Raaheen useimmiten sosiaalisen median kanavien ja mainosten kautta. Organisaatioilta ja yrityksiltä oletetaan nopeaa reagointia ja vastauksia somessa.
Kuva: Juulia Korkiakangas

Visit Raahen Instagramissa näkyy kaikenlaista elämää. On stooreja ja Reelsejä. On vaikuttajamarkkinointia ja maksettua mainontaa. Visit Raahen matkailupäällikön sijainen Terhi Eteläinen kertoo, että organisaatio on panostanut pidemmän aikaa sosiaaliseen mediaan. Panostusta on lisätty pitkin talvea ja kevättä.

– Markkinointi on siinä mielessä jännää hommaa, että se vaatii pitkäjänteistä työtä, sanoo Eteläinen.